Τρίτη, 16 Απριλίου 2024

ev media-logo

Με αρκετά προβλήματα αλλά και μπόλικο… φιλότιμο, διεξάγεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Ευρυτανία

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και στην Ευρυτανία η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μετά την απόφαση της 10ης Μαρτίου 2020 για αναστολή λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων, για την ανάσχεση μετάδοσης του κορονοϊού. Όπως είναι κατανοητό, η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν υποκαθιστά τη δια ζώσης εκπαίδευση, αλλά διατηρεί στενή την επαφή των μαθητών με τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο. Εν μέσω μια πρωτόγνωρης κρίσης, αποτελεί λύση ανάγκης.ex-apostasews-ekpaideusi-evritania

Τα προβλήματα, ειδικά τις πρώτες ημέρες, ήταν πολλά, αναφέρουν εκπαιδευτικοί και γονείς, σταδιακά, ωστόσο, η κατάσταση εν μέρει εξομαλύνεται. Στην Ευρυτανία (αλλά και σε άλλες περιοχές της χώρας), ένα μείζον ζήτημα αφορούσε στη μη δυνατότητα πρόσβασης όλων των μαθητών/τριών στη διαδικασία, καθώς αρκετές οικογένειες δεν διαθέτουν την υλικοτεχνική υποδομή ή/και τις γνώσεις για να γίνουν κομμάτι του συνόλου της σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης.

Προς αυτήν την κατέυθυνση, όπως έγραψαν τα Ευρυτανικά Νέα, παραχωρήθηκαν, από τους δήμους Αγράφων και Καρπενησίου, δωρεάν τάμπλετ σε περισσότερα από τριάντα (30) Ευρυτανόπουλα, ενώ το Υπουργείο Παιδείας ανέλαβε πρωτοβουλία για δωρεάν πρόσβαση στις ψηφιακές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

«Δεν αφήνουμε κανένα από τα παιδιά μας πίσω»

Για τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, στο ζήτημα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, μίλησε στα Ευρυτανικά Νέα η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ευρυτανίας, κα Ροδοθέα Καρφή, διευθύντρια του ΕΠΑΛ Καρπενησίου.

«Η εξ αποστάσεως διδασκαλία είναι μια διαδικασία πρωτόγνωρη. Κάθε προσπάθεια που είχε γίνει σε σχέση με την "ψηφιοποίηση" του σχολείου, είχε σταματήσει το 2011. Επομένως, αντιμετωπίσαμε πάρα πολλά προβλήματα σε όλη τη διαδικασία, με πρώτο χρονικά τη δυσλειτουργία που παρουσίασε το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, που δεν ήταν σε θέση να "σηκώσει" τον μεγάλο όγκο των εκπαιδευτικών που προσπαθούσαν να φτιάξουν τις τάξεις και τα μαθήματά τους, γεγονός που δημιούργησε ένταση και κόπωση. Αυτό σταδιακά επιλύεται», σημειώνει η πρόεδρος των συνδικαλιστών εκπαιδευτικών.

«Ένα ακόμα μεγάλο θέμα που αντιμετωπίζουμε», προσθέτει, «είναι η πλατφόρμα για τη σύγχρονη εκπαίδευση που έχει παραχωρήσει δωρεάν η Cisco στο Υπουργείο Παιδείας, η οποία είναι δυσλειτουργική. Δεδομένου δε ότι πολλοί εκπαιδευτικοί είχαν ξεκινήσει να εργάζονται σε άλλες πλατφόρμες, ήδη από το κλείσιμο των σχολείων και πριν ανακοινώνει οτιδήποτε σχετικό το υπουργείο, δημιουργείται μια διγλωσσία και ένα δίλημμα».

Η κα Καρφή στέκεται, όμως, κατά κύριο λόγο στη μη δυνατότητα συμμετοχής του συνόλου των μαθητών στη διαδικασία, ζήτημα που είναι μείζον και άπτεται της ηθικής τάξεως, όπως επισημαίνει. «Αυτή η κατάσταση θεσμοποιεί κοινωνικές ανισότητες και δύο ταχύτητες στην εκπαίδευση (…). Γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά όλοι μας την ανθρωπογεωγραφία του νομού, την "κρυφή" φτώχεια και την περηφάνεια του Ευρυτάνα», λέει και αναφέρει πως πολλά παιδιά δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και λόγω της οικονομικής κατάστασης της οικογένειάς τους και λόγω της γεωγραφικής θέσης της κατοικίας τους, ενώ πολλά παιδιά δεν έχουν στη διάθεσή τους συσκευές που να μπορούν να υποστηρίξουν τη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

«Σε αυτές τις περιπτώσεις», τονίζει στα Ευρυτανικά Νέα, «χρειάζεται σε πρώτο χρόνο η δική μας κινητοποίηση. Αναζητούμε μεταξύ των μαθητών μας που δε συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση εκείνους που δε συμμετέχουν για τους λόγους που προαναφέρθηκαν και όχι από αδιαφορία. Και κινητοποιούμε με κάθε πρόσφορο μέσο όποιον μπορεί να προσφέρει συσκευές στα παιδιά αυτά. Τους Δήμους και τις Σχολικές Επιτροπές, τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, την Εκκλησία της Ελλάδας και τις Τοπικές Μητροπόλεις κ.λ.π. Και κυρίως μέσα από τα σωματεία μας πιέζουμε το Υ.ΠΑΙ.Θ για το αυτονόητο: Την παραχώρηση συσκευών και δωρεάν πρόσβασης σε ευρυζωνικές υπηρεσίες διαδικτύου σε όλους τους μαθητές ή τουλάχιστον στους μαθητές των οποίων οι οικογένειες ανήκουν στα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα. Δεν αφήνουμε κανένα από τα παιδιά μας πίσω».

«Όλα τα χρόνια της κρίσης», καταλήγει η πρόεδρος της τοπικής ΕΛΜΕ, «οι εκπαιδευτικοί σήκωσαν στην πλάτη τους την εκπαίδευση και την ελληνική οικογένεια, γονείς και μαθητές. Το ίδιο θα κάνουμε και τώρα. Και σε αυτές τις δύσκολες ώρες είναι σημαντικό να συνεχίσουμε να κάνουμε τη δουλειά μας όσο πιο παραγωγικά και υπεύθυνα μπορούμε, έχοντας στο νου μας αυτούς που εργάζονται εκτιθέμενοι σε συνεχή κίνδυνο και αυτούς που για να μην εκτεθούμε εμείς σε κίνδυνο στερήθηκαν τη δουλειά τους».