Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

ev media-logo

Ξεκινά η ανάπλαση. Αρχή με τις διαπλατύνσεις πεζοδρομίων της Ζηνοπούλου

Νέος εργολάβος με 30% έκπτωση 820.000 ευρώ το κέρδος από τον νέο διαγωνισμό

anaplasi dimarxeio

Τα έργα ξεκινούν αρχές του καλοκαιριού. Ο νέος διαγωνισμός για το μεγάλο έργο της Αστικής Ανάπλασης Καρπενησίου ολοκληρώθηκε και από μέρα σε μέρα υπογράφεται η σύμβαση με τον νέο εργολάβο

Το καλοκαίρι θα βρει του Καρπενησιώτες αντιμέτωπους με τις μπουλντόζες. Η Αστική Ανάπλαση του κέντρου της πόλης ξεκινά σύντομα και αναμένεται η πρώτη φάση να ολοκληρωθεί με τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της Ζηνοπούλου{div float:right}{module Google (Τετράγωνο 300χ250 κειμενο)}{/div}

Δεν θα διαταραχθεί αισθητά η ομαλή ζωή της πόλης από τις εργασίες του έργου, ισχυρίζεται ο αντιδήμαρχος Καρπενησίου κ. Νίκος Σουλιώτης, ωστόσο, είναι εύλογο ότι όλο το καλοκαίρι θα υπάρξει μεγάλη αναστάτωση από τα έργα.

Η Αστική Ανάπλαση, προϋπολογισμού 3,2 εκατ. ευρώ, αποτελεί έργο πνοής για την πόλη. Στόχος της δημοτικής αρχής είναι να ολοκληρωθούν τα έργα μέσα σε μία 2ετια. Γι’ αυτό, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας των διαγωνισμών, σπεύδουν άμεσα να υπογράψουν τη νέα σύμβαση με τον ανάδοχο, ώστε να προλάβουν τις ημερομηνίες.

Δεν είναι εύκολο έργο. Μάλλον πρόκειται για το πιο δύσκολο που έχει εκτελεστεί ποτέ στο κέντρο της πόλης, σε τέτοια έκταση, όπως προβλέπεται και από τις μελέτες, και με τον συγκεκριμένο προϋπολογισμό.

Το έργο προβλέπει τη ριζική αλλαγή του τρόπου ζωής στο εμπορικό κέντρο, αλλά και σε μεγάλη έκταση γύρω από αυτό. Οι παρεμβάσεις εκτείνονται από την είσοδο του Καρπενησίου, στον κόμβο, στη θέση “Ρίζωμα”, μέχρι τη “Νεράιδα” και μέχρι το 2ο Δημοτικό Σχολείο.

Σε όλο το μήκος της παρέμβασης, θα διαπλατυνθούν τα πεζοδρόμια, θα πεζοδρομηθεί ολόκληρο το κέντρο, θα επιτρέπεται μόνο η ήπια κυκλοφορία των οχημάτων, ενώ όλοι οι δρόμοι θα είναι μονής κατεύθυνσης. Αποκορύφωμα των κυκλοφοριακών αλλαγών, θα είναι η μονοδρόμηση της Ζηνοπούλου με την ταυτόχρονη αλλαγή φοράς της Καρπενησιώτη, η οποία γίνεται άνοδος.

Στον τομέα της ανάπλασης θα γίνουν λωρίδες κυκλοφορίας πεζών, θα τοποθετηθούν παγκάκια, ενώ θα φυτευτεί και αρκετό πράσινο. Σε όλο το μήκος της παρέμβασης θα γίνει πλακόστρωση, ενώ στο οδόστρωμα, ιδίως στην Αθ. Καρπενησιώτη, θα τοποθετηθεί σύστημα γεωθερμίας, ώστε να μην “πιάνει” πάγο τις ημέρες του χειμώνα.

Ικανοποιημένος ο δήμος από τη νέα εργολαβία
Σε δηλώσεις του στα “Ευρυτανικά Νέα”, ο αντιδήμαρχος έργων του δήμου Καρπενησίου, μας εξηγεί ακριβώς τι πρόκειται να γίνει, πότε θα ξεκινήσουν τα έργα και από που, ενώ τονίζει ότι από τη νέα εργολαβία -να θυμίσουμε ότι τον πρώτο διαγωνισμό τον ακύρωσε ο δήμος, λόγω μικρής έκπτωσης- ο δήμος και η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας εξοικονομούν 820.000 ευρώ.

ΝΙΚΟΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ. “Εμείς πήραμε μια γενναία απόφαση και ακυρώσαμε την προηγούμενη εργολαβία. Υπήρξαν ερωτηματικά και αμφιβολίες για το αν θα προλάβουμε, αν κάναμε καλά ή όχι. Σήμερα, τα πράγματα έχουν ως εξής: Ο δήμος κέρδισε 320.000 ευρώ από τη ΣΑΤΑ του και η Περιφέρεια 500.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ. Έτσι έχουμε ένα λόγο και ένα κίνητρο να διεκδικήσουμε αυτά τα χρήματα σε κάποιο επόμενο έργο. Η αρχική έκπτωση του 4%, σήμερα έγινε 30%. Πολλοί λένε ότι η έκπτωση είναι πολύ μεγάλη και φοβούνται για το αν μπορεί να γίνει το έργο ή όχι.

Στο σημείο αυτό θα τονίσω πως 7 μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες έδωσαν έκπτωση πάνω από 25%. Θεωρώ ότι κάποια πράγματα τα μέτρησαν. Θα ανησυχούσα αν μια εταιρεία έδινε έκπτωση 30% και όλες οι άλλες χαμηλότερη. Οι εκπτώσεις που δόθηκαν ήταν όλες υψηλές, που σημαίνει ότι έχουν κοστολογήσει το έργο και έχουν δει ότι βγαίνει. Από εκεί και πέρα, είχαμε μια πρώτη συζήτηση με τον σημερινό μειοδότη, ο οποίος ονομάζεται Σταματελόπουλος και πρόκειται για μια Ανώνυμη Τεχνική Εταιρεία από την Αθήνα.

Ο ίδιος μας είπε ότι υπάρχει εμπειρία στην εταιρεία του από αντίστοιχα έργα του ΕΣΠΑ και αντίστοιχης ειδικότητας, μας είπε ότι θέλει άμεσα να ξεκινήσει το έργο, ενώ εμείς από την πλευρά μας του επισημάναμε τις δυσκολίες.

Δεσμεύτηκε σε αυτή τη φάση ότι θα υπάρχει συνεργασία με εμάς, τους δημότες και τον εμπορικό σύλλογο, γιατί όπως καταλαβαίνετε το έργο θα δημιουργήσει κάποια προβλήματα στην αγορά. Πιστεύω με καλή συνεργασία θα τα ξεπεράσουμε. Τέλος, επισήμανα στον εργολάβο -και έγινε δεκτό- να εξαντλήσει κάθε δυνατή προσπάθεια να βρει ντόπια συνεργεία για να εκτελέσει το έργο. Ακόμη και σε αυτό ήταν θετικός και προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούμε.

Τώρα να πω πως αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στον έλεγχο των δικαιολογητικών και κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με τις εγγυητικές επιστολές και τη γνησιότητά τους. Είναι μια διαδικασία που προβλέπεται πλέον στα δημόσια έργα και πιστεύω πως μέσα στον Μάιο θα υπογράψουμε τη σύμβαση.

Μετά την υπογραφή της σύμβασης, ο εργολάβος είναι έτοιμος να οργανώσει τα εργοτάξιά του και να ξεκινήσει τις εργασίες. Το έργο θα γίνει σε φάσεις, ενώ θα συνεννοούμαστε από πού θα ξεκινάει η κάθε φάση. Δεν θα «οργώσει» ολόκληρη την πόλη, αλλά θα γίνεται ολοκληρωμένη φάση έργου.

Η πρώτη εκτίμηση είναι ότι θα ξεκινήσει από την είσοδο της πόλης, στην οδό Ζηνοπούλου. Στη μεταξύ μας συνεννόηση θα ρυθμίσουμε, ώστε να μην αποκοπεί η κυκλοφορία όσο εκτελούνται τα έργα. Είναι ένα πλάνο που έχει μελετήσει η Τεχνική Υπηρεσία μαζί και με τους μελετητές της μελέτης του έργου, ώστε να μπορέσει να υπάρχει μια εύρυθμη λειτουργία της πόλης ή μια λειτουργία με τα λιγότερα προβλήματα, ενώ παράλληλα να προχωρά το έργο.

Εμείς ελπίζουμε και σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας, το έργο θα ολοκληρωθεί προς το φθινόπωρο του 2013. Με δεδομένες τις άσχημες καιρικές συνθήκες και τον χειμώνα που μεσολαβεί, πιστεύουμε ότι σε αυτές τις προθεσμίες μπορούμε να είμαστε συνεπείς για την εκτέλεση του έργου.

Όσον αφορά την κυκλοφορία, υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που θα τις δούμε μόλις ξεκινήσει το έργο. Επειδή το έχουμε σχεδιάσει, όμως, θα αναφέρω ένα παράδειγμα για το πώς θα κινηθεί η όλη διαδικασία. Σε πρώτη φάση θα γίνουν εκατέρωθεν τα πεζοδρόμια, που σημαίνει ότι η κυκλοφορία στον δρόμο θα διεξάγεται κανονικά με μια κατεύθυνση και στη συνέχεια, όταν τελειώσουν τα πεζοδρόμια, θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν οι πεζοί και τότε μόνο θα υπάρξει μια μικρή φάση που θα γίνεται το κυρίως κατάστρωμα. Εκεί πάλι σε δύο φάσεις θα μπορέσουμε να διασφαλίσουμε και την προμήθεια των καταστημάτων και την κυκλοφορία.

Όσον αφορά τα χρήματα, το έργο είναι από το ΕΣΠΑ, άρα χρήματα υπάρχουν. Η πρακτική από αντίστοιχο έργο στο ΕΣΠΑ είναι το έργο που εντάξαμε στο ΚΤΕΛ. Μέχρι σήμερα δεν χρωστάμε ούτε ένα ευρώ στο ΚΤΕΛ. Όταν υποβάλλουμε λογαριασμούς, το ΕΣΠΑ, μέσα σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα της τάξεως των 10-15 ημερών, πληρώνει. Αυτό διαβεβαιώσαμε και τον εργολάβο, γιατί σήμερα όπως είναι τα οικονομικά πράγματα στην Ελλάδα, το να παίρνεις τα λεφτά σου μετρητοίς και στον σωστό χρόνο έχει πολύ μεγάλη σημασία. Δεν έχουμε πρόβλημα από το ΕΣΠΑ για να μπορέσουμε να πληρώσουμε το έργο”.