Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024

ev media-logo

Τα νήπια μαθαίνουν… Αγγλικά. Σε ποιο νηπιαγωγείο του Καρπενησίου θα εφαρμοστεί πιλοτικά το πρόγραμμα του υπουργείου

από την έντυπη έκδοση

Με απόφαση που υπέγραψε η Ευρυτάνισσα υφυπουργός Παιδείας, κα Σοφία Ζαχαράκη, και δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στις 30 Ιουνίου 2020, έγιναν γνωστά τα πενήντα οκτώ (58) νηπιαγωγεία της χώρας στα οποία προβλέπεται πιλοτική εισαγωγή δραστηριοτήτων στην αγγλική γλώσσα.nipiagogeio-aiyhousa-arxeio

Η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες θα γίνεται δύο (2) διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως στο υποχρεωτικό πρωινό πρόγραμμα, των δημόσιων Νηπιαγωγείων γενικής παιδείας όλων των τύπων κατά το σχολικό έτος 2020-2021.

Όσον αφορά τον νομό Ευρυτανίας, στη λίστα του υπουργείου υπάρχει το 4ο Νηπιαγωγείο Καρπενησίου, εκεί όπου από τον προσεχή Σεπτέμβριο τα παιδιά θα έλθουν σε μια πρώτη επαφή, μέσα από δραστηριότητες και παιχνίδια, με τα Αγγλικά.

Σημειώνεται ότι για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων που συμμετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή της δράσης, θα διατεθεί μόνιμος ή αναπληρωτής εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ06 που υπηρετεί σε σχολική μονάδα της Πρωτοβάθμιας ή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εγγύς του νηπιαγωγείου. Η πρώτη φάση της επιμόρφωσης (διάρκειας 10-12 ωρών) θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο 2020 και θα αφορά σε θεματικές σχετικές με τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά των παιδιών προσχολικής ηλικίας, με τη φιλοσοφία και τη λειτουργία του προγράμματος του Νηπιαγωγείου, καθώς και με τη λειτουργική ένταξη της ξένης γλώσσας στις προβλεπόμενες μαθησιακές περιοχές του Προγράμματος Σπουδών του Νηπιαγωγείου μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες. Στη συνέχεια και κατά τη διάρκεια της πιλοτικής εφαρμογής θα πραγματοποιηθούν επιμορφωτικές δράσεις, ανάλογα με τις ανάγκες των εμπλεκομένων, με σκοπό την υποστήριξη των εκπαιδευτικών και την ανατροφοδότηση σχετικά με την εξέλιξη του προγράμματος.

Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα συντάξει έκθεση με βάση τα πορίσματα της διαμορφωτικής και τελικής αξιολόγησης του προγράμματος, προκειμένου να γνωμοδοτήσει προς το υπουργείο για τη διεύρυνσή του σε όλα τα Νηπιαγωγεία της χώρας.

Κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης του νομοσχεδίου διατυπώθηκαν πολλά επιφυλακτικά ή και επικριτικά σχόλια, ωστόσο το υπουργείο προχώρησε κανονικά και δίχως τροποποιήσεις στην ψήφισή του. Αρκετοί στάθηκαν στο γεγονός ότι σημαντικό ποσοστό των νηπίων παρουσιάζει μαθησιακές και άλλες δυσκολίες και ως εκ τούτου δεν είναι δυνατόν να επιβαρυνθεί και με ξένη γλώσσα.

Τη διαδικασία διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο, είχε αναλύσει η υφυπουργός κα Σοφία Ζαχαράκη στους Βουλευτές της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Πρόκειται, όπως είχε πει, για τη διαδικασία εκμάθησης Αγγλικών μέσα από έναν παιγνιώδη τρόπο, χαρακτηρίζοντας απαιτητικό το εγχείρημα αλλά και κινούμενο προς τη σωστή κατεύθυνση, μέσα σε μια, ούτως ή άλλως, πολυγλωσσική πραγματικότητα στην οποία ζουν σήμερα τα παιδιά, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε.